"Kan niet? Kan wel! Met deze instelling is ons familiebedrijf sinds 1921
gegroeid van regionale groothandel in levensmiddelen tot landelijke
supermarktketen met ruim 680 winkels en zo'n 100.000 medewerkers.
We groeien gestaag verder, ook over de grens. Maar groeienis
geen doel op zich. Uitgroeien tot het meest klantgerichte bedrijf
van het land - of misschien wel van de wereld - is dat wel.
In 1996 leidde de opening van onze eerste winkel
in's-Hertogenbosch volgens de huidige Jumbo
KLANTEN
VERRASSEN
GEEFT ONS
ONEINDIG
VEEL
ENERGIE
formule tot opgetrokken wenkbrauwen in de markt.
Én het grootste assortiment, én de laagste prijs, én
de beste service. Dat valt toch niet vol te houden?
Met zo'n formule valt toch geen geld te verdienen?
De klant centraal
Sinds die tijd laten we zien dat het allemaal wél
kan. De reden is simpel: omdat de klant ernaar
vraagt. Boodschappen doen vervelend? De
7 Zekerheden van Jumbo ontstonden om met
dat beeld af te rekenen. Hiermee konden we
aan de klant laten zien dat boodschappen doen
wél leuk kan zijn. Nooit meer lang wachten bij de
kassa, vriendelijke medewerkers die altijd voor
je klaarstaan. Het kán! In alles wat we doen, laten
we ons leiden door de wensen, behoeften en
verwachtingen van de klant. Je kunt gerust zeggen
dat Jumbo om de klant heen is gebouwd.
Oneindig veel energie
Maar wat beweegt de klant van morgen en overmorgen? Hoe verandert de
wereld om ons heen? Het proces van consequent de klant op één zetten is
nog lang niet voltooid. We zien allerlei boeiende ontwikkelingen die nieuwe
kansen bieden om de klant te blijven verrassen. Nieuwe kansen om van
de ruim 9 miljoen klanten die wekelijks hun boodschappen bij ons doen
blijvende fans te maken. Ze blij maken en ze laten ervaren dat ze bij Jumbo
moeten zijn voor de leukste boodschap. Dat is ons ultieme doel. Dat geeft
ons oneindig veel energie.
4 | JUMBO 100 JAAR